Första bildbomben.

Som jag sa så var vi i huvudstaden Prag igår och det var verkligen hur vackert som helst. En av mina favoritstäder hittils tror jag faktiskt! Ska försöka ladda upp lite bilder men vi får se hur det går med det här internetet...

Vi gick i alla fall runt i staden med våra fina tjocktröjor och goggles. Första dagen fick vi glasögon med.. popouteyes(?), äsch! Ni kommer se på bilderna, uppgiften var att vi skulle synas och skapa publicitet vilket vi gjorde genom så kallade "flashmob". Googla om ni inte vet och undrar vad det är för något.

Till exempel stannade våran grupp på drygt 20 pers ibland mitt på gatan, freezed. Vi gick också i led bakom helt oskyldiga personer som inte visste varför. Allt detta med de högst trendiga glasögon och likadana tröjor. Det hela blev mycket roande kan jag lova!



Det vanligaste scenariot var att vi skrek "photo!" men tänk accenten fåtåå och samlades runt oskydliga turister. Det resulterade i att det ofta fanns turister mitt i våra foton framför kameran (som här). Men dessutom fanns det nästan alltid minst en turist bakom kameran också! Haha.



Av någon anledning var nästan alla turister kineser/asiater. Don't know why.

Jag failade grovt, det här inlägget har legat i "utkast" i tolv till tjugofyra timmar nu. Jag ger upp och ni får nöja er.
Internetet är så segt att jag helt enkelt inte orkar fixa med den här bloggen och DESSUTOM har jag varit upptagen med en annan blogg. Checka http://youthinmovement.wordpress.com det är en del av projektet som jag är med i. Av någon anledning blev liksom den bloggen så mycket roligare att hålla på med. Den laggar inte lika mycket heller. Så! Gå in dit, där finns det bilder och VIDEOS från den här dagen i Prag, seså GOGO!

Pusshej :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0