Eyes out!

Hello, update from Czech republic. Är det illa när man börjar tänka på engelska? När man är på en plats där ingen pratar ens eget språk eller något i närheten så glömmer man typ bort svenskan. Annars om man inte kommer på sitt engelska ord så säger man det bara på svenska, men nu låter det om möjligt ännu mer fel än ett konstigt engelskt ord. Dessutom är det intressant hur olika man kan prata.

På flyget från Stockholm till Prag satt jag bredvid en gubbe (ja han var en gubbe) från Australien. Vi pratade i princip hela resan och det gick hur bra som helst. Han tyckte att jag hade superbra engelska. Sen kom jag hit där dom flesta pratar knackigt med mycket brytning, och det gick ingenting! Det var som att mina språkkunskaper sjönk till deras nivå. Nu är det väl bättre eftersom man börjar vänja sig men fortfarande så är det lättare att prata med tjejen från Australien eller Irland än de som har svårt med språket. Kanske inte så konstigt i och för sig.

Igår hade vi "intercultural evening". Man skulle ta med sig något ätbart från sitt land och presentera lite gott, vi var 18 länder totalt vilket resulterade i kanske 30 olika sorters alkohol! Allt från hjortronlikör och vin till hemmagjord 65% sprit. En deltagare från rumänien har sån sprit med drygt 80% alkohol, typ 87. Om det finns något kvar i flaskan efter lördagkvällen ska jag fråga om jag får ta med den hem! hehe.

Ska försöka uploada en bild på tröjorna vi fick igår också men vi får se hur det går, internet är rätt så segt. Dom är i alla fall helt underbara! Halvtunna, mjuka tjocktröjor med tryck - awesome.

               

Pusshej :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0