Tigrarna.

Sitter i ett snötäckt vinterland, framför glödande vedpinnar i en öppen spis och lyssnar på jazziga Lp-skivor.
Visst låter det idylliskt?

Tyvärr kan jag ganska snabbt grusa bilden genom att berätta att skivan precis tog slut, jag har räknat x antal mattetal men där jag inte har förstått innebörden av x st, (ni som nu är lite haj på matte kan kanske se att x=x). Dessutom har jag öppnat dokumentet för "hemprov i ekonomi", skrivit några ord och sedan gett upp. Allt detta på en lördag, jag känner mig inte riktigt frisk. Sjukan ligger inte i att jag failade mer eller mindre i mina uppgifter utan mer att jag överhuvudtaget försökte på en helg, det är en liten bedrift faktiskt.

Idag blir det en chill dag som stavas C H I L L, jag skulle kunna göra lite samhälls men jag dör inte om jag låter bli. Har därför varken måsten eller borden egentligen och det känns skönt. Förra helgen hann jag med så mycket så det är helt galet och därför känns det helt rätt med en "göra-nästan-ingenting-helg" i skogen nu.

Imorgon blir det ju i och för sig slalom i bygdsiljumbacken men jag taggar, det blir roligt. Kanske ska jag till och med kolla med Frida om hon är taggad på tandem-skidor, vi måste ju ladda upp inför skidskolan.

Jag måste ju också lägga till att idyllen inte är alldeles helt smaschad mot golvet, det är väldigt mysigt hemma hos oss just nu.

Pusshej :*

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag taggar tandem! :D

2010-01-23 @ 13:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0