Testa hoppa här!

Älgjakt idag med, har en galen pappa så varje pass börjar med att vi får gå massa - mestadels uppför. Men det är skönt att vara varm när man kommer fram (kanske inte svettig dock) plus att jag tycker att det är kul att gå och se i skogen. Det finns mycket mer än man kan tro. Pappa sa tom att han brukar välja passen längst bort just för att kunna visa mig andra pass, skog, märken, rågångar osv vilket inte alls är mig emot.
   Idag började det rätt roligt, var lite mer action än igår men vi fick bara höra, inte se älg. Patrik som är ett år äldre än mig fick skjuta på en kalv för första gången ensam på pass. Men han missade så det slutade med att Nisse for och skjöt den på ståndskall någonstans högst upp efter våran skogsbilväg. Det var en jätteplutteliten kalv på bara 40kg (efter att den var tömd och flådd), han var ju tvungen att skjuta den eftersom den kunde ha varit skadeskjuten och kom bort från kon. Men när han kom fram till hunden (gps) så höll han inte på att hitta kalven, mini som den var.

Sen blev det som inte mer på den dan, såg några coola märken, typ stenar uppställda på högkant och sånt men inga fler djur. Det blidde bara den lilla kalven på hela dan.
Ah just ja, skulle hoppa över ett dike som såg ut typ som på en myr också (pappas idé). Jag var tvungen att hoppa "dit" vilket jag också gjorde! MEN, det var liiiite djupare än han hade trott - Jag hällde ut vatten ur stöveln. Visst är det härligt i skogen!

Nu är jag hemma hemma fortfarande vilket betyder att jag åker in med bussen imorrn, så då blir det skolan direkt. Hoppas att jag inte dör!

Pusshej :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0