Kladdkaka.

Blev fiskpinnar och potatismos till middag och nu sitter jag och tränar på dom sextio glosorna som vi har tills imorrn. Jag kan officiellt säga att jag hatar glosor! 
   Ja just ja, jag bakade kladdkaka också, lite konstigt recept men det blev faktiskt riktigt god (jag ska inte äta upp hela, lovar). Man smälte iaf smöret först och blandade sen ner allt i den kastrullen. Kändes bra med lite disk och äggen i kylen skulle ju ändå användas så då passade jag på. Önskar att det fanns nåt annat att göra ikväll. Känner sååå inte för att göra läxa, dessutom har vi ju fått värsta dryga psykologi-uppgiften. FAST för att vi ska göra den hemma så har vi ingen lektion på onsdagmorgon - lätt värt!

Här kommer receptet på kakan, fast jag körde bara i 18 min vilket jag tycker blev lagom, den blev inte lika hård som det verkade heller.. men god iaf! Här kommer det: 

Den är snabb, kladdig, väldans god och smart, för smeten rör du ihop direkt i kastrullen. 

Ingredienser

12-16 port

100 g smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Garnering:
florsocker

Till servering:
vispad grädde eller glass och frukt

Gör så här

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 20 min. Kakan blir låg med ganska hård yta och lite kladdig i mitten. Låt kakan kallna. Pudra över florsocker. Servera med grädde eller glass och frukt.

Pusshej :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0