Som tur är så smittar inte inavel, dock är jag lite rädd för svininfluensan nu - BEA!

Hejsan! Har klickat runt på lite bloggar nu och det verkar som att dom flesta har haft en bra dag idag. Skönt att höra när jag dessutom tror att jag håller med. Vaknade imorrse, först alldeles för tidigt (ALLDELES för tidigt) och sen tack vare mamma - två gånger. Men hon ville väl, jag följde henne och lillebruur till Burträsk där han hade hockeyträning. Vi släppte av och knöt hans skridskor plus att jag fick uppleva vardagen i ett omklädningsrum fullt med tioåriga lagspelare, ni anar inte hur roliga dom var!

Anton:
- Hörru Limpan, vars äru??
"Limpan" heter i själva verket Linus och sitter på golvet på andra sidan omklädningsrummet.
Nån annan: Men han sitter ju där!
Linus är inte överlycklig i sitt smeknamn och tittar på mamma och säger:
- Han har ju en genväg till hjärnkontoret.
Jag och mamma börjar skratta eftersom pojken syftar på att Anton helt enkelt är lite trög, allt står inte riktigt rätt till i hjärnkontoret enlig Linus.


Linus ropar över till Anton: Du har ju en genväg till hjärnkontoret Anton! (eller hur?)
Anton: Va?
Linus: Du har en genväg till hjärnkontoret.
Anton: Vaaa??
Alla (mest dom vuxna): HAHAHAHA


Så söta små svettiga pojkar kan vara.

Medans pojkarna (det fanns faktiskt tjejer också) började träna så gick jag och mamma och brände lite pengar. Ett par jeans/leggings och en huvtröja blev det för mig, mamma köpte också lite kläder plus ett halsband och en blomma till A-M. Hon kommer inte läsa det här och om AnnaKarin läser så litar jag blindt på att du inte säger något.

Vi kom tillbaka till ishallen, jag fick bli impad över min bror IGEN. Fattar inte hur någon kan sikta och skjuta in en puck i ett mål och efter det drog vi oss hemåt. Pappa hann dra med mig ut i skogen en vända också vilket jag är glad över såhär i efterhand, det var verkligen fint väder idag. Hockeyn däremot kunde ju ta sig i baken, AIK var bättre än vad resultatet sa, men missar man typ sjuttioelva chanser så får man väl skylla sig själv. Det kändes dock som att skottstatistiken hade varit rätt intressant att få veta.

Hade egentligen tänkt berätta om min icket existerande bakfylla också men vi kan helt enkelt konstatera att jag är lyckligt lottad - dock valde jag att inte köra till Burträsk idag.. 
   Nu ska jag inte tråka ut er mer och förstöra den bra dagen, godnatt och sov så jättegott!

Pusshej :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0