Inte illa pinkat för en som inte kan stämma en gitarr.

Det hände en grej nyss som jag tyckte var hur cool som helst! Satt och stämde gitarren med en sån stämmare som berättar vilka toner man spelar. Av någon anledning började jag tänka på absolut gehör – alltså att man kan sjunga toner på uppmaning, eller veta vilken ton det är. Jag började tänka på ett C, tangenten, och slog med pekfingret på låret medans jag tänkte på det. När jag kände mig redo så sa jag tanken, eller lät ut i öppna luften samtidigt som jag kollade på stämmaren. Nu kommer det coola, stämmaren sa att jag ”sjöng” ett C!
   Jag har absolut inte ”absolut gehör” (jag tror att det är så det heter) men det var jäkligt kul att jag tänkte på samma ton som jag sjöng, det är sånt som inte ska gå.
   Men jag behöver kanske inte nämna att det bara gick ta en ton i ”blindo”, sen blev det såklart inte rätt när jag bara bräkte ut något. Jag måste ta och prova någon fler kväll för att se om det går igen.

Pusshej :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0