Kärleken i unga år.

Moa fem år kommer fnittrande fram till mig och frågar; "Är du kär i någon?"
Jag svarar ungefär, jaa kanske lite och frågar sen om hon är det.
Genast sänks hakan och fnittret börjar igen - "Jaa.."
Jag börjar fråga vem det är men det kan hon ju inte säga fast efter ett tag säger hon att han gick på hennes gamla dagis - men inte nu längre.
Jag frågar henne kort om skolan, den ska hon börja till hösten men lilla Moa glider lätt in på pojksnacket igen.
"Han sitter i det här rummet"
Under hela samtalet småsneglade hon åt en speciel pojke i sofforna och tillslut säger hon att det är Oskar.
Fnittret börjar igen för hon berättar att han är ju så söt! "Jag brukar gå omkring men jag kommer alltid tillbaka hit för att vara nära han, för att titta på han, han är så gullig" - fnitter.
Jag kan inte hålla mig för skratt utan tycker verkligen att hon är urgullig! Sen så råkar ju Oskar vara min lillebror också vilket gör det om möjligt ännu lite sötare.
Jag frågade även hur länge hon hade varit kär i han, men det visste hon inte riktigt - en stund.
Hennes mamma kommer förbi när Moa frågar vad jag heter och säger; "det här är ju Oskars storasyster, visste du det?"
Nää, det visste hon inte.. kanske blev det lite fnitter då också.
Mamman fortsätter; "She told me that she's in love with Oskar tonight", haha föräldrar är lömska!
Aja, jag svarade bara ungefär; "me to" och log åt henne.
Moa ville också spela tv-spel så jag bad Oskar visa henne hur man gjorde - oj vad hon fick sitta nära.
Sen säger hon, fnittrande igen, till mig; "hihi, vet du vad jag ska göra med Oskar när jag blir lite större?"
Jag ber henne berätta, så hon viskar i mitt öra; "Jag ska pussa honom!"

Precis när hon ska åka hem så ber jag henne säga till mig när hon har pussat honom och hon säger; att "nästa gång som jag är här och du är här på folkan, då har nog jag pussat han". Hon berättade om någon plats men jag hörde inte riktigt..
"Kanske Oskar eller någon annan kille!, men då har jag nog pussat han."

Haha jag undrar om hon kommer bli en liten killtjusare mån tro..

Pusshej :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0