Ansvar.

Ansvar betyder att man ska stå för sina handlingar, men om min godartade handling leder till en oavsiktlig olycka - är olyckan då mitt ansvar, även om den egentligen utförs av någon helt annan bortom min vetskap?

Om det är mitt ansvar: Blir det inget alls som är den andre personens fel då och allt ligger på mig?
Om det är hans ansvar: Ska jag bli den som är tvungen att stå för det om han inte gör det, eftersom jag liksom är tvåa i ledet?

Hur ska jag veta när jag har rätten att skylla ifrån mig och stå upp för mig själv när jag vet att någon måste sättas dit, om då inte jag "anmäler" denna någon, hur ska jag överhuvudtaget kunna frikänna mig själv?

Det här var en bra dag, det var den verkligen. Sockersöt och hur underbar som helst, men problem kan hopa sig ändå.
Ibland får jag en slags hemlängtan efter hackspetsens oskyldiga arbete som lever om så förbållat bara för att få slippa vara den som tar ansvar, det är jobbigt att vara stor..

Pusshej :*

Kommentarer
Postat av: sandra

sv: heheh YES! ska träffa riktiga juryn på tisdag:O:O:DD

2009-05-03 @ 21:01:26
URL: http://pahlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0