Om en pojke?

"Hej! Det är så att jag och min kille har varit tsm i sju månader tills vi gjorde slut för ungefär en månad sen. Men vi har "hållit på" jättemycket efter det. Nu säger han att han inte vill vara tillsammans med mig för att "det kommer bli konstigt". Jag vet att han gillar mig jättemycket men jag vet inte hur jag ska göra så han märker att han verkligen missar något. Ska jag inte prata med honom på någon vecka?
Kram "Maggie"
"

Just frågan fick mig inte att koppla till något eller någon, men när jag läste svaret så hajjade jag till!

"Svar: Hej Maggie! Det är alltid tråkigt när det tar slut med ens pojkvän/flickvän, och det är faktiskt väldigt vanligt att man fortsätter att "hålla på" fastän man gjort slut. Det kan finnas olika anledningar till att man fortsätter att träffas och pussas och sånt fastän man har gjort slut, men ofta är det pga att man helt enkelt saknar allt det mysiga man hade. Det finns dock en nackdel men om man fortsätter på det här sättet. Ofta när det tar slut så händer det på grund utav en av personerna i förhållandet, det vill säga att en person tappar känslorna. När man sedan fortsätter att träffas efter att man har gjort slut så får personen som blev "dumpad" förhoppningar om att han/hon som gjorde slut ändå vill fortsätta att vara tillsammans. När det sedan visar sig att han/hon inte alls vill bli tillsammans igen så är man helt plötsligt tillbaka på ruta ett. Man blir helt enkelt dumpad igen.  Det här är något som har hänt väldigt många, och tyvärr så är det inte så många som lär sig av sina misstag heller. Har man en gång gjort slut så är det stor risk för att det inte heller kommer att funka en andra gång. Det finns de som faktiskt klarar av att lappa ihop förhållandet fastän de gjort slut, men i så fall krävs det att båda personerna verkligen vill.
I ditt fall verkar det ju tyvärr som att din kille inte vill försöka igen, men precis som du skriver så kan det ju vara bra med lite tid ifrån varandra. Då får ni båda tid att tänka över situationen, och vem vet, ni kanske kommer fram till att ni ändå ska försöka igen? Försök bara att inte ha några förhoppningar, för isf är risken stor att du kommer bli sårad ännu en gång. Hoppas det löser sig för dig! Förr eller senare kommer det iaf att göra det (även om det inte är till någon tröst just nu)
Kram Kim"

Frågan och svaret är kopierat från en Frida-tidning därför att jag tyckte att det var fruktansvärt tänkvärt!

Det kursiva fältet i svaret, är mina ord till den som jag personligen satte in i situationen, även om könen kanske ändras :)

"And the seventh thiing I hate the most that you do - you make me love you"

Pusshej <3

Kommentarer
Postat av: paulina

vad bra sagt svaret var!

2009-01-02 @ 17:27:09
URL: http://paaulina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej :)

jag startade nyss en tävling där jag lottar ut en mysdress

vore himla kul om du är med!

http://enlitentax.blogg.se/2009/january/tavla-har-om-en-lacker-mysdress.html#comment

2009-01-02 @ 17:27:22
Postat av: paulina

Om du söker på youtube på de klippet du vill ha.

så klickar du upp det. då finns de vid sidan om där de står vem som laddat upp klippet två rutor med koder i. den ena står de :Bädda in. där kopierar du koden och sedan går du in på bloggen och klickar på nytt inlägg och trycker på knappen "html" och där trycker du in koden :)

2009-01-02 @ 17:49:15
URL: http://paaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0