Två små moppebrudar.

Idag tog jag för en gångs skull pappas ord och lade dom i handling. Jag och Oskar tog mopeden och körde till Ånäset (två mil för er som inte vet) väl framme där så tankade vi och köpte korv/hamburgare. Faktum med att det var rätt skönt att komma ut, även om det var ganska kaaaaallt att köra. Klockan var väl halv ett kanske när vi var i Ånäset och sen så åkte vi till Degerfälts. Ärligt talat så trodde jag nog inte att Frida skulle vara hemma med tanke på att hon inte var inloggad på msn men vi åkte iaf dit ändå. Oskar dröjde oss kvar vid Susanne och efter ett tag så kom Frida hem, utan att förvänta mig ett riktigt svar så frågade jag om hon inte ville ta moppen och hänga med till oss. "Visst", svarade hon så vi gick ut på moppejakt, den stog fint där innanför öppningen, problemet var högen med 1,5m snö precis framför hålet...

Efter att ha skottat, dragit ut den bakvägen, styrt upp den till bron, kickat en stund, fyllt på med bränsle, kickat en lång stund, letat  skiftnycklar, hittat nyckeln, fått upp tändstiftet, kollat tändstiftet, borstat tändstiftet, (bytt motor), satt tillbaka tändstiftet, kickat en stund och kickat en låååång till stund.. så fick vi inte igång den! :D JIPPIE FÖR FAN!

MEN VI ÄR INTE BITTRA!

Nu är Frida här (bil är bra) så hejdå! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0