R.I.P Farmor!

På min begravning vill jag att folket ska ha färgglada kläder, kanske för att hedra mig men hur som helst inte helsvarta som i sorg. Jag fattar inte att jag inte ska kunna ha mina röda skor för att dom är  "för glada". Inte heller har jag någonsin förstått det där med att sörja på en viss tidpunkt, jag fattar det inte! Självklart respekterar jag den avlidne och jag både älskar och saknar min farmor. Men vad har klädfärgen med min respekt eller saknad till henne att göra?

Varför ska en sån liten struntsak ha så stor betydelse, jag trodde att jag var en sån som höll väldigt hårt i traditioner - men helt ärligt så tror jag inte att min farmor egentligen hade velat se alla hennes närmaste svartklädda om det nu finns någon sådan syn. Som sagt, hellre då ett färgglatt plagg som visar all den heder och respekt som hon förtjänar!

Hoppas nu inte att någon av mina kusiner eller liknande läser detta och missuppfattar, snälla.. Gör inte det! Jag älskade henne precis som ni - däremot tycker jag inte att själva begravningen är så viktigt. Det finns andra sätt för mig att sakna och minnas min farmor än i kyrkan. Tyvärr så känns det faktiskt som att jag växer ifrån den platsen mer och mer.

R.I.P farmor!
Pusshej :*

Kommentarer
Postat av: Anonym

R.I.P !



Jag håller med om de där, egentligen vill man ju ha de så, men tyvärr funkar de inte att ha färgglada fläder.. för så äre bara.. ;/

2009-04-08 @ 13:23:20
Postat av: SUNNYBUNNY

Jag håller med dig i allt här caroline. Hoppas din farmor vilar i frid.

2009-04-09 @ 15:33:37
URL: http://sunnyforsberg.blogg.se/
Postat av: sunkan

som min farfars kompis hade dött när farfar bara var runt våran ålder 15-16 år, när farfar skulle på begravningen så sade min farfar: jag har ingen skjorta som är svart nog för att sörja. med dessa ord valde den närmaste till hans vänner: även om det var så att skjortan var den ljusaste färg så var du som kommer,och det är bara du som vet din sorg.

2009-04-09 @ 22:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0