Jag, jag, jag är inte lika med egoist!

Ta en glas burk och fyll den med sten, småsten, grus och sand. Är burken lagom stor så kommer allt det här få plats! De små stenarna och sandkornen sätter sig där det finns plats, rymms dom inte så är burken för liten, och då ska dom inte rymmas.

Men vad händer om du vänder på det hela och börjar hälla i sanden i glasburken? Om burken är lika stor så kommer stenarna i slutet inte rymmas, hålen som är kvar är för små - och stenarna för stora.

Vad vill nu jag ha sagt med det här?

Se stenarna som dina viktigaste ting i livet, stora och små. Om du ska få plats med allt så måste du börja med dom stora! De som är voktigast för just dig, annars kommer det sluta med att du inte får plats med det som betyder allra mest för dig.

- Så... Tänk inte på allt och alla hela tiden, börja med att tänka på dig själv!

Pusshej! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0