A place called Home.

Hemma behöver inte vara ett hus eller ett speciellt rum, jag tycker att hemma är den plats där man kan känna sig trygg. Fast då är nog plats också fel ord. När du har känslan av trygghet, lugn och tillit - Då är du hemma.

Nu när jag är "hemma i skogen" så fick jag plötsligt den känslan. Jag högg kameran, tog på mig skorna och begav mig upp i skogen. Kanske 300m max från huset. När jag gick där, hoppade mellan stenar, fotade och tillsist klättrade upp på min sten, så slog det mig: Jag är hemma. Det här är hemma.
 Helt plötsligt blev allt mycket lättare, jag glömde det jobbiga och kände bara lugnet. Det fick mig att känna att även om jag bor i stan också och kallar det ett hem, mitt hem. Så kommer Klankliden, Degerfors, skogen alltid vara hemma!

Du måste berätta även om jag har ett "rus av lugn" nu (blev lite konstigt men en bra förklaring) så måste jag få veta, annars kommer det säkert sluta med att jag chansar på vad du tänker, det blir helt fel osvosv. Ingen vill att nån ska ha felaktiga, onödiga misstankar om en! I alla fall inte jag.

Nu har jag även bilder av mitt place called home, men datorsladden är i stan så de får ni se en annan gång :) Hoppas att alla hittar sitt speciella ställe där den här underbara känslan av lugn finns och att ni alla tar vara på den!

The road to home - You will alwayas remeber the road to home!

Pusshej<3


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0