Sanningen väger alltid tyngst.

Sanningen är alltid bäst och ska alltid vara det rätta. Jag tycker fruktansvärt synd om de människor som inte har förstått det eller kanske inte är uppväxta med det. Man kan bli sårad på många sätt men jag tror ändå att en lögn tar värst.

En lögn ärrar djupt inne i själen där förtroendet sitter. En lögn kan skada ens perspektiv till allt, det här var inte sant, vad är då sant? Såklart tänker man inte på det här och det är inte heller meningen men en lögn skadar inte bara de inblandades relationer. En lögn försvinner nästan aldrig, man kan förlåta men vetskapen om en lögn är väldigt svår att släppa.

Tala alltid sannolikt! Och med det menas inte säg det vi vill höra eller det som låter bäst. Utan sanningen ifrån ditt perspektiv.

Nu känner jag mig otroligt tacksam att jag är uppväxt med att berätta sanningen. Utan att jag tänker på det så är jag också uppväxt med att man inte ska undanhålla sanningen.

Tack! Pusshej<3

Kommentarer
Postat av: Sabina - 16 och mamma

SV; Tack så jättemkt, det värmer!

2008-11-02 @ 20:41:16
URL: http://saabiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0